Povinné informace
Město Rakovníkj e v souladu s Ústavou ČR a zákonem č. 128/2000 Sb.,o obcích, územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek , který je vymezen hranicí území města .
Město je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
Město pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech .
Město Rakovník vykonává ve svém území státní správu v rozsahu stanoveném zvláštními zákony a při výkonu této přenesené působnosti se řídí zákony a jinými právními předpisy a též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů a dále návrhy opatření popřípadě rozhodnutími krajského úřadu, učiněnými podle zvláštního zákona v rámci kontroly výkonu přenesené působnosti.
-
město Rakovník
- Zastupitelstvo města
- Rada města
- Starosta
- Místostarosta
-
Městský úřad
- Kancelář tajemníka úřadu
- Ekonomický odbor
- Odbor dopravy
- Odbor správy majetku
- Odbor sociálně-právní ochrany dětí a sociální prevence
- Odbor školství, památkové péče, kultury, tělovýchovy a cestovního ruchu
- Odbor vnitřních věcí
- Odbor výstavby a životního prostředí
- Správní odbor a obecní živnostenský úřad
- Městská policie
- Jesle Rakovník
- Zvláštní orgány
-
Příspěvkové organizace
-
Příspěvkové organizace zřizované městem
- 1. základní škola, Rakovník, Martinovského 153
- 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
- 3. základní škola, Rakovník, Okružní 2331
- 1. mateřská škola Rakovník, V Hradbách 188
- Mateřská škola V Parku Rakovník, Frant. Diepolta 2249
- Mateřská škola Klicperova Rakovník, Klicperova 1904
- Mateřská škola Průběžná Rakovník, Průběžná 2312
- Mateřská škola Šamotka Rakovník, Šamotka 259
- Mateřská škola V Lukách Rakovník, V Lukách 2174
- Mateřská škola Vinohrady Rakovník, Zd. Štěpánka 2232
- Školní jídelna, Rakovník, Martinovského 270, příspěvková organizace
- Knihovna a Infocentrum
- Kulturní centrum Rakovník
- Pečovatelská služba
- Organizace se 100% podílem města
-
Příspěvkové organizace zřizované městem
26901 Rakovník
Telefon: +420 313 259 111
Fax: +420 313 517 302
E-mail: posta@murako.cz
WWW: www.mesto-rakovnik.cz
ID Datové schránky: qb9bqrd
-
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Husovo náměstí 27
26901 Rakovník -
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Husovo náměstí 27
26901 Rakovník -
4.3 Úřední hodiny
pondělí 8:00 – 17:00 středa 8:00 – 17:00 pátek 8:00 – 12:00 -
4.4 Telefonní čísla
-
4.5 Adresa internetové stránky
-
4.6 Adresa podatelny
-
4.7 Elektronická adresa podatelny
-
4.8 Datová schránka
ID Datové schránky: qb9bqrd
Ostatní platby: 50045004/0300 (Československá obchodní banka, a.s.)
-
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
-
8.2 Rozpočet
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají:
- ústně – Městský úřad Rakovník, Husovo náměstí 27, 269 18 Rakovník
- písemně – Městský úřad Rakovník, Husovo náměstí 27, 269 18 Rakovník
- e-mailem: posta@murako.cz
- elektronickým podáním: posta@murako.cz
- telefonicky na tel. čísle: +420 313 259 111
úřední hodiny
pondělí | 8:00 - 17:00 |
středa | 8:00 - 17:00 |
pátek | 8:00 - 12:00 |
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů
Lhůty
- Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3, písm. b) - 3 dny
- Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
- Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění (§ 15 odst. 4) - 15 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů
Termíny
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Kdo může o informaci požádat
- o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
- kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy informaci neposkytne
- je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
- jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
- pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
- jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
- pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán
Jak se o informaci žádá
- ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
- písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná
Co musí písemná žádost obsahovat
- musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)
Jaký bude postup povinného orgánu
- je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
- pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů - pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)
-
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
-
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
(upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací). -
zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
(Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem). -
zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
(upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy). - zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- Platné obecně závazné vyhlášky
- Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
-
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
-
11.2 Vydané právní předpisy
Město Rakovník vydává pouze právní akty, které nemají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
-
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Náklady na pořízení kopií
1. Pořízení kopií, je-li informace poskytována formou fotokopie nebo výstupem z tiskárny (cena za 1 kus):černobílý formát A4 jednostranně/oboustranně 3,- Kč/5,- Kččernobílý formát A3 jednostranně/oboustranně 6,- Kč/10,- Kččernobílý formát A2 jednostranně 20,- Kččernobílý formát A1 jednostranně 32,- Kččernobílý formát A0 jednostranně 45,- Kčbarevný formát A4 jednostranně/oboustranně 15,- Kč/30,- Kčbarevný formát A3 jednostranně/oboustranně 30,- Kč/60,- Kčbarevný formát A2 jednostranně 105,- Kčbarevný formát A1 jednostranně 210,- Kčbarevný formát A0 jednostranně 420,- Kč2. Vyžaduje-li podání informace poskytnutí fotokopie nebo výstupu z tiskárny ve formě mapy, fotografie apod. zvyšuje se cena jednotlivých formátů na dvojnásobek.3. Pořízení elektronických kopií skenováním (cena za 1 kus):formát A4 3,- Kčformát A3 6,- Kč4. V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných městem Rakovníkem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.Náklady na opatření technických nosičů dat
1. Opatření technických nosičů dat, je-li informace poskytována na technickém nosiči dat (cena za 1 kus):CD disk 20,- KčDVD disk 20,- KčOstatní nosiče dle jejich pořizovací ceny2. Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.Náklady na odeslání informací žadateli
1. Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle aktuálního ceníku České pošty s. p.2. V případě doručování informace doručovatelkou povinného subjektu bude účtována úhrada dle aktuálního ceníku České pošty s. p.3. Náklady na balné se stanovují paušální částkou ve výši 10,- Kč za každou odeslanou informaci.Ostatní náklady spojené s vyhledáváním informace
1. V případě použití telekomunikačních prostředků bude účtováno:telefon dle platného tarifu operátorafax dle platného tarifu operátorainternet 40,- Kč/započatá hodinadatová schránka dle platného tarifu poskytovatele služebNáklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
1. Paušální sazba za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací 200,- Kč /započatá hodina.(viz článek č. 8 "Pravidla pro poskytování informací dle zákona č. 106/99 Sb...") -
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
-
13.1 Vzory licenčních smluv
-
13.2 Výhradní licence
V současné době nejsou pro Město Rakovník poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Výroční zpráva za rok 2023
Výroční zpráva za rok 2022
Výroční zpráva za rok 2021
Výroční zpráva za rok 2020
Výroční zpráva za rok 2019
Výroční zpráva za rok 2002
Výroční zpráva za rok 2003
Výroční zpráva za rok 2004
Výroční zpráva za rok 2005
Výroční zpráva za rok 2006
Výroční zpráva za rok 2007
Výroční zpráva za rok 2008
Výroční zpráva za rok 2009
Výroční zpráva za rok 2010
Výroční zpráva za rok 2011
Výroční zpráva za rok 2012
Výroční zpráva za rok 2013
Výroční zpráva za rok 2014
Výroční zpráva za rok 2015
Výroční zpráva za rok 2016
Výroční zpráva za rok 2017
Výroční zpráva za rok 2018
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
- Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
- Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
- Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
-
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
- Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
-
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
- O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
- Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.