Město Rakovník - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Aktuality - Přestěhování odboru správy majetku

Přestěhování odboru správy majetku

Během měsíce září došlo k přestěhování odboru správy majetku do bývalé dětské knihovny. V nových prostorech se nachází také oddělení rozvoje města a investic.

Již při stavbě nové knihovny se řešilo využití domu na Husově náměstí č. p. 114. Prvním návrhem bylo v budově zřídit dětskou družinu, to ale dispozičně a ze statických důvodů nevyhovovalo. V přízemí se nachází pouze malé kanceláře, jedinou větší místnosti, kde by mohla být zřízena herna, bylo první patro, a to vzhledem k organizaci jednotlivých tříd opravdu nešlo využít plnohodnotně.

Dále vzhledem k novému stavebnímu zákonu, který zrušil speciální stavební úřady, které povolovaly vodní díla a pozemní komunikace, přešla tato činnost v rámci organizačních změn na náš obecní stavební úřad. V současné době převzal stavební úřad v Rakovníku spisy stavebního úřadu v Čisté, který není personálně obsazen a prakticky nefunguje. Dále přebíráme rozpracované spisy od ostatních stavebních úřadů v ORP ve věci povolování staveb, kde již po 1. 7. 2024 není v důsledku změny legislativy dána jejich místní a věcná příslušnost. Od 1. 1. 2025 se zánikem stavebního úřadu v Čisté na nás přejde kompletně celá agenda tohoto stavebního úřadu, a to včetně stavebního archivu. Bylo jasné, že budeme potřebovat rozšířit prostory stavebního úřadu, přijmout nové referenty a zajistit jim kanceláře.

Bylo tedy rozhodnuto začít s rekonstrukcí domu č. p. 114. Stavební úpravy objektu spočívaly v rekonstrukci dvou nadzemních podlaží, zajištění bezbariérového vstupu, včetně zdvihací plošiny, nového sociálního zařízení, nového zdroje tepla (plynový kondenzační kotel), včetně nových topných rozvodů a nové elektroinstalace. Úpravami nebylo dotčeno průčelí budovy do Husova náměstí, nově byl navržen bezbariérový boční vstup do budovy pomocí vyrovnávací rampy s rozšířením vstupního prostoru. Prostor z náměstí, kde sídlilo informační centrum bude vzhledem k dispozicím a chybějícímu oknu využit jako archiv a zasedací místnost pro potřeby odboru.

Do původních prostor na radnici, kde sídlil odbor správy majetku, budou po menších úpravách přesunuty agendy, které jsou občany nejčastěji využívány – jako jsou agendy místních poplatků a vymáhání. Zároveň sem budou přestěhování někteří referenti odboru vnitřních věcí, kteří jsou momentálně umístění v kanceláři spravující archiv stavebního úřadu. Jak již bylo zmiňováno, stavební úřad čeká další rozšiřování a bude potřeba zařídit i rozšíření stávajícího stavebního archivu.

Datum vložení: 18. 9. 2024 13:41
Datum poslední aktualizace: 18. 9. 2024 13:44
Autor: Bc. Kateřina Hradilová